keskiviikko 29. elokuuta 2012

Taikametsää ja raitajoustista

Tästä Metsolan punamustasta leveäraitaisesta joustiksesta mulla on pitkään tehnyt mieli tehdä Onnille jumpsuit. Viimein sain kaavat piirrettyä ja haalarin ommeltua! Tuli aika ihana. :)


Kaavana Ottobre 4/12 Jumpsuit koossa 80. Mitään muutoksia en tehnyt, ja nyt vähän harmittaa etten hoksannut lisätä lahkeisiin pituutta. Muuten tuo on ihan hyvänkokoinen, mutta lahkeet jää pian varmaan lyhyiksi.


Meidän iso pikkumies osaa jo istua näin hyvin! En oikein ymmärrä, mihin se pikkuvauva-aika katosi. Vähän haikeaa, kun meille ei kai enempää näitä tule... (Pitäis käydä pienet vaatteet läpi ja erotella sieltä ne, mitkä haluaa säästää. Entä jos haluais säästää kaikki?)

Sitten sitä Taikametsää! Mulla oli heti siitä visio, itselle huppari! Ihan kivahan siitä tuli. Ehkä jotain tuo kaipais, mutta meneehän tuo tuommosena perusvaatteena näinkin.

Kaava Ottobre 5/11. Resorit Metsolasta. (Tykkään tuosta laadusta! Se ei oo liian paksua, ja ihanan kirkasta.)

9 kommenttia:

Choko Kanel kirjoitti...

Kiva jumpsuit! Olen jo suunnitellut tekeväni itse samanlaisen omalle puolivuotiaalle, tosin kangasta vielä mietin. Onko tämä velouria? Mulle on noin kankaiden nimet vielä vähän hepreaa, joustofrotee, trikoo, velour, neulos,...tarkoitan kun nettikaupasta tilaa, aina pieni yllätys, millaista kangasta tulee...

Veera kirjoitti...

Joustofroteeta nämä on molemmat. Joustofrotee on vähän samanlaista kuin pyyhkeet, mutta joustavaa. :D Siinä on siis langoista semmosia lenkkejä, kun taas velourissa se nukka on sellasta niin ku sametissa. :)

Leena kirjoitti...

Ihana :) Mulla on ollut suunnitelmissa sama kaava samalla kankaalla, mutta harmaa-keltaisena :D Olen miettinyt kanssa tuota vaatteidensäästöongelmaa, kun mistään ei raaskisi luopua, niin tuleeko meillä olemaan kymmeniä pahvilaatikoita vauvanvaatteita varastossa odottamassa lastenlapsia? :O

Heini kirjoitti...

Kylläpä olit taas saanut aikaiseksi kaikkea ihanaa. Mä täällä kateellisena katson vaan :D Eilen lyhensin itselleni farkut. (Mun paras suoritus omepelemisessa yleensäkin). Muuten meni ihan putkeen, mutta ompelin toisen lahkeen umpeen.

Veera kirjoitti...

Leena, mulla on sitä kelta-harmaata tuolla jemmassa, se oli toinen vaihtoehto tälle. :D

Heini, siis farkkujen lyhentäminen on todellakin loistosuoritus! Minä en ikinä jaksa sitä tehä ja sikspä mun farkut onki lahkeista aina "vähän" kuluneet... Tosin en paljoa käytä farkkuja, mutta silti. :D Miten oikeen sait lahkeen ommeltua umpeen? :D

Toinen M kirjoitti...

Mutta mutta tuo Taikametsähän oli vielä pari päivää sitten kangaslaatikossa... Vitsi sää oot nopia!

Nakottaja kirjoitti...

Ihania ompeluksia! Voi kun määki olisin noin ahkera ompelija!

Maikki kirjoitti...

Onpas taas hyvännäköisiä vaatteita!

Tuo jumpsuit-nimitys on mulle aivan uusi. Onko se haalari vai onko vaatteessa jotain uutta?

Sani kirjoitti...

Kiitän oikein ihanasta pöllöstä!!! :) Oli just niin mun <3